Sinds najaar 2024 staat er in NaBuren een nieuw televisieapparaat + afstandsbediening. Hieronder een korte instru
ctie voor bediening bij normaal gebruik...en wat te doen wanneer zenderkeuze niet mogelijk blijkt.
a. Normaal gebruik
Enige informatie TV en afstandsbediening Naburen 202504
Rode knop bovenkant afstandbediening aan/uit
Kijk of stekker erin zit, wanneer apparaat niet regeert op afstandbediening
Wanneer meer dan enige dagen er geen elektriciteit is = stroom eraf; Dan moet TV worden gereactiveerd;
Daarom: stroom niet eraf / stekker er in stopcontact laten.
Wanneer je TV aanzet; zie je algemeen beeldscherm
Vervolgens druk je op de knop (met naar binnen gekeerde pijlteken) midden in de vier richtingen toetsen
Soms moet je daar enige keren op drukken. Daarna is toetsknop met cijfer 1 NL 1; 2 enz.
Een uitgebreide handleiding licht in een plastic hoes bij het TV-apparaat
B. wat te doen wanneer zenderkeuze is weggevallen
Nederland 1 en enige andere zenders doen het altijd.
Wanneer de stroom "eraf" is en het is een langere periode dan xx dagen, moet wat betreft de andere zenders de smartcard worden geheractiveerd.!!
Ik stuur je via groepsapp "Naburen" informatie over hoe te heractiveren. Er is bijvoorbeeld een mogelijkheid via de storingspagina op website van Kabel Noord of via telefonisch contact met de storingsdienst van Kabel Noord
smartcard code is "41537107041"
Wanneer dat niet lukt, kun je Kabel Noord bellen. 0519701701
Tenslotte kun je de Haan in Buren bellen; 06-22392802; Hij heeft toegezegd in dat geval binnen zeer korte termijn te komen.
B ij 2 weken stroom niet-onderbroken deed de tv het op juiste wijze;
Bij 4 weken stroom niet-onderbroken moest ik wel weer heractiveren.
Deze zenderkeuze-problematiek en de oplossing staat ook beschreven op FAQ-pagina onder 't Ruyghe Nest