Sinds najaar 2024 staat er in NaBuren een nieuw televisieapparaat + afstandsbediening. Hieronder een korte instructie voor bediening bij normaal gebruik...en wat te doen wanneer zenderkeuze niet mogelijk blijkt.

a. Normaal gebruik

Enige informatie TV en afstandsbediening Naburen 202504

Rode knop bovenkant afstandbediening aan/uit

Kijk of stekker erin zit, wanneer apparaat niet regeert op afstandbediening

Wanneer meer dan enige dagen er geen elektriciteit is = stroom eraf; Dan moet TV worden gereactiveerd;

Daarom: stroom niet eraf / stekker er in stopcontact laten.

Wanneer je TV aanzet; zie je algemeen beeldscherm

Vervolgens druk je op de knop (met naar binnen gekeerde pijlteken) midden in de vier richtingen toetsen

Soms moet je daar enige keren op drukken. Daarna is toetsknop met cijfer 1 NL 1; 2 enz.

Een uitgebreide handleiding licht in een plastic hoes bij het TV-apparaat

B. wat te doen wanneer zenderkeuze is weggevallen

Nederland 1 en enige andere zenders doen het altijd.

Wanneer de stroom "eraf" is en het is een langere periode dan xx dagen, moet wat betreft de andere zenders de smartcard worden geheractiveerd.!!

Ik stuur je via groepsapp "Naburen" informatie over hoe te heractiveren. Er is bijvoorbeeld een mogelijkheid via de storingspagina op website van Kabel Noord of via telefonisch contact met de storingsdienst van Kabel Noord 

smartcard code is "41537107041"

Wanneer dat niet lukt, kun je Kabel Noord bellen. 0519701701

Tenslotte kun je de Haan in Buren bellen; 06-22392802;  Hij heeft toegezegd in dat geval binnen zeer korte termijn te komen.

B ij 2 weken stroom niet-onderbroken deed de tv het op juiste wijze;

Bij 4 weken stroom niet-onderbroken  moest ik wel weer heractiveren.

Deze zenderkeuze-problematiek en de oplossing staat ook beschreven op FAQ-pagina onder 't Ruyghe Nest